Abang... Nak Bandage*





Aku pegi ke kedai pOtOsetet nak menyiapkan jurnal aku dengan picisan terakhir and jadikan jurnal aku macam sebuah buku tebuk-tebuk tepi pastu cantum baek punya... Aku pOwn masuk ke kedai pOtOsetet tu berjumpe sOrang Abang tOkeyh kedai yang da macam mmber aku sendiri. Tapi aku panggil die Abang, sebab die lagi tue


"Hye Mis... Ye nak ape..." Ayat biase Abang tu bagi kat aku. Owh ye, kOrang sume belOm taw, name sebenar aku MISZ. Sume orang panggil aku macam tu  =)


"Abang... Nak bandage buku ni..." Kate aku


Aku da start buat muke pelik, bile tengOk Abang tu dOk sengeh-sengeh sambil buat kije die. Ape kesh??? Aku mintak tolOng die sengeh-sengeh camtu laks. Ade makne ni.... -kate aku lam hati-


"Misz nak Bandage? Bandage tu macam mane???" Die tanye macam nak menguji kesabaran and iman aku


"Abang ni. BetOl-betOl la. Nak bandage ni... Nak buat cam buku." Aku da mule ilang kepercayaan kat Abang neh. Pe niat die ntah??? -aku pikir lam ati-


Ah die sengeh-sengeh lagi sengaje buat xheran kat aku tapi layan custOmer laen. Aku tengah nak cepat ni, die bley buat macam tu. Xpe aku sabar. Bagi die layan orang laen dulu. Aku kan memang PENYABAR*  =p
Lepas je custOmer laen da hbes kua dari kedai pOtOsetet, Abang tu cakap kat aku:


"Kat mane yang luke Misz??? Nak Abang bandage?"


-Aku maki diri aku sendiri! BINDING la mangkOk!!! Bukan BANDAGE!!!-


Binding*


Bandage*


0 orang kaye mengOmel :